divendres, 27 de maig del 2011

Informe missa 21 de maig de 2011

Nens asseguts al terra, joves al davant, pares i grans al darrere!. Tots preparats que comencem!!!!.

5è Diumenge de Pasqua – JO SÓC EL CAMÍ, LA VERITAT I LA VIDA

Comencem l’eucaristia prenent consciència del nostre entorn. És l’últim dia del CIM. Finalitza una trobada al Casal de 4t d’ESO preparant la confirmació. Després de l’eucaristia un grup de joves s’adreçarà al Casal Arrupe per iniciar el recés preparatori del Magis. Demà tenim eleccions: Interpel·lats per la situació econòmica i en sintonia amb el desig de tenir una democràcia real !!!!

Celebrant: Alexis Bueno S.J.
Músics: Xavier Fernàndez, Xavi Casanovas, Victor Jordà, Luis Jordà i altres col·laboradors
Catequistes nens: Anna Vernis i Pep Sitges.

LECTURES:

Fets 6,1-7
HOMILIA: comença l’evangeli amb una frase molt necessària avui en dia: “Que els vostres cors s’asserenin”, els cors dels monitors del CIM, els cors iniciant la confirmació, els cors del Magis, els cors dels grans, els cors amb dificultats, els cors malats... ¿amb quin cor escoltem aquesta eucaristia?. Les preguntes dels deixebles continuen totalment vigents 2.000 anys després, els nostres cors encara es pregunten: ¿quin és el camí?. Ressona amb tota la seva força i contundència la frase de Jesús: “JO SÓC EL CAMÍ, LA VERITAT I LA VIDA”. ¿Què en fem d’aquesta frase? ¿On comença el meu camí?. Seria massa còmode un Crist senyalant i dirigint un únic camí, sense haver de pensar, sense errades... Però tenim un Crist present a tot arreu, tot pot esdevenir camí!!. Jesús hi és present als camins de tots els cors que de debò cerquen el Regne!. Aquest Regne comença al camí que inicia el primer pas de cada germà que pensa servir als altres com Jesús va fer-ho!. No hi ha un únic camí i ha un munt de camins amb el Crist ben present!!!. ¿Des de on Jesucrist em convida avui a fer el meu primer pas?.

PREGÀRIES: ens afegim a les pregàries dels grups de confirmació: “ara que estem indignats per la situació del món donem un pas endavant en el nostre compromís, malgrat els dubtes, les manques de força...”

CATEQUESI: els nens ens han portat una equació matemàtica:
Tenim encara més pistes per encetar el nostre camí:

CJ: CONFIAR EN JESÚS + CJ: CONÈIXER JESÚS +AJ: ACTUAR COM JESÚS=P: PARE

TESTIMONI: avui hem escoltat un altre dels testimonis de resurrecció que ens han acompanyat durant aquest temps pasqual. Tenim el testimoni de Lluis, monitor del CIM. El gener passat va fer la seva confirmació, guiat per una interrogant que el va portar a trobar la resurrecció amb els nens del CIM.

Fins demà!!

Marisol Ortiz




1 Per aquells dies, com que anava augmentant el nombre dels deixebles, els creients de llengua grega es van queixar dels de llengua hebrea, perquè les seves viudes eren desateses en el servei diari d'ajuda als pobres. 2 Llavors els Dotze van convocar l'assemblea de tots els deixebles i els digueren:
-No estaria bé que nosaltres deixéssim la predicació de la paraula de Déu i ens poséssim a servir a les taules. 3 Per tant, germans, trieu entre vosaltres set homes de bona reputació, plens de l'Esperit Sant i de seny, i els encarregarem aquesta tasca. 4 Nosaltres continuarem dedicats a la pregària i al servei de la Paraula.
5 La proposta va agradar a tota l'assemblea, i elegiren Esteve, home ple de fe i de l'Esperit Sant, Felip, Pròcor, Nicànor, Timó, Pàrmenes i Nicolau, un antioquè convertit al judaisme. 6 Els van presentar als apòstols, i aquests, després de pregar, els imposaren les mans.
7 La paraula de Déu s'anava estenent; el nombre dels deixebles creixia molt a Jerusalem, i fins i tot molts sacerdots acceptaven la fe.




1Pe 2,4-9
4 Acosteu-vos a ell, que és la pedra viva, rebutjada pels homes, però escollida i preciosa als ulls de Déu. 5 Vosaltres, com pedres vives, sou edificats per Déu com a temple de l'Esperit perquè formeu una santa comunitat sacerdotal que ofereixi víctimes espirituals agradables a Déu per Jesucrist. 6 Per això es diu en l'Escriptura:
Poso a Sió un que és pedra angular,escollida, preciosa;els qui creuen en ell no quedaran confosos.
7 Per tant, vosaltres, els qui creieu, teniu un gran honor. En canvi, per als qui no creuen, la pedra rebutjada pels constructors, ara és la pedra principal, 8 i és pedra d'ensopec i roc que fa caure; hi ensopeguen els qui refusen de creure en la Paraula: a això estaven destinats. 9 Però vosaltres sou llinatge escollit, casa reial, comunitat sacerdotal, nació santa, poble que Déu s'ha reservat, perquè proclameu la lloança d'aquell qui us ha cridat de les tenebres a la seva llum admirable.


Jo 14,1-12
1 »Que els vostres cors s'asserenin. Creieu en Déu, creieu també en mi. 2 A casa del meu Pare hi ha lloc per a molts; si no n'hi hagués, ¿us podria dir que vaig a preparar-vos-hi estada? 3 I quan hauré anat a preparar-vos-la, tornaré i us prendré amb mi, perquè també vosaltres estigueu allà on jo estic. 4 I allà on jo vaig, ja sabeu quin camí hi porta.
5 Tomàs li pregunta:
-Senyor, si ni tan sols sabem on vas, com podem saber quin camí hi porta?
6 Jesús li respon:
-Jo sóc el camí, la veritat i la vida. Ningú no arriba al Pare si no és per mi. 7 Si m'heu conegut a mi, també coneixereu el meu Pare. I des d'ara ja el coneixeu i l'heu vist.
8 Li diu Felip:
-Senyor, mostra'ns el Pare, i no ens cal res més.
9 Jesús li respon:
-Felip, fa tant de temps que estic amb vosaltres, i encara no em coneixes? Qui m'ha vist a mi ha vist el Pare. Com pots dir que us mostri el Pare? 10 ¿No creus que jo estic en el Pare i el Pare està en mi? Les paraules que jo us dic, no les dic pel meu compte. És el Pare qui, estant en mi, fa les seves obres. 11 Creieu-me: jo estic en el Pare i el Pare està en mi; i, si més no, creieu per aquestes obres. 12 Us ho ben asseguro: qui creu en mi, també farà les obres que jo faig, i encara en farà de més grans, perquè jo me'n vaig al Pare.

1 comentari:

  1. Gràcies Senyor per les noves veus i noves plumes que van expressant de maneres diverses el ressò de l'Evangeli en la comunitat!

    Alexis

    ResponElimina