dimecres, 16 de maig del 2012

Informe missa dia 12 maig 2012

Estimats!

L'eucaristia de dissabte passat era portada pel CIM.  Va presidir el Jaume Flaquer sj, consiliari d'aquest esplai nostre. Va ser una celebració ben especial perquè estava acompanyada, musicalment,pel grup Gamma: grup d'alumnes de Jesuïtes Sarrià que dinamitzen les Eucaristies del col·legi i que ens van acompanyar posant molt ritme i molta vida a la nostra celebració.

Com hem estat fent aquests darrers dissabtes, començàvem la celebració amb una monició d'entrada que deia el següent:


Jo us estimo
tal com el Pare m´estima.
Manteniu-vos en l´amor que us tinc
i estimeu-vos els uns als altres.
Us he escollit per confiar-vos la missió d´anar per tot arreu i donar fruit.

Senyor Jesús, coneixent el teu amor la nostra alegria és ben plena. Vessa en nosaltres el teu Esperit!



Aquí us adjuntem la reflexió que va sortir de la lectura en comunitat de l'Evangeli d'aquest diumenge feta pels monitors del CIM.

Lectura dels Fets dels Apòstols (Ac 10,25-26.34-35.44-48)
Així que Pere entrà, Corneli sortí a rebre’l i es prosternà als seus peus. Pere el féu aixecar dient-li: «Posa’t dret, que jo sóc home, igual que tu.» Llavors Pere prengué la paraula i digué: «Ara veig de veritat que Déu no fa diferències a favor d’uns o altres; Déu acull tothom qui creu en ell i fa el bé, de qualsevol nacionalitat que sigui.» Mentre Pere deia això, l’Esperit Sant vingué sobre tots els qui escoltaven la seva predicació. Els jueus creients que havien vingut amb Pere s’estranyaren molt en veure que el do de l’Esperit Sant era vessat fins i tot sobre els qui no eren jueus. De fet, els sentien parlar en llenguatges misteriosos i proclamar les grandeses de Déu. Llavors Pere digué: «Qui pot excloure de l’aigua del baptisme aquests que han rebut l’Esperit Sant igual que nosaltres?» Tot seguit manà que els bategessin en el nom de Jesucrist. Després li pregaren que es quedés amb ells uns quants dies.

Lectura de la primera carta de sant Joan (1Jn 4,7-10) Estimats meus, hem d’estimar-nos els uns als altres, perquè l’amor ve de Déu. Tothom qui estima és fill de Déu: ha nascut d’ell i el coneix. Els qui no estimen no coneixen Déu, perquè Déu és amor. Hem vist clarament l’amor que Déu ens té quan ell ha enviat al món el seu Fill únic, perquè visquem gràcies a ell. L’amor és això: no som nosaltres qui ens hem avançat a estimar Déu; ell ha estat el primer d’estimar-nos, tant, que ha enviat el seu Fill com a víctima propiciatòria pels nostres pecats.

Lectura de l’evangeli segons sant Joan (Jn 15,9-17) En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Jo us estimo tal com el Pare m’estima. Manteniu-vos en l’amor que us tinc. Si observeu els meus manaments, us mantindreu en l’amor que us tinc, com jo també observo els manaments del meu Pare i em mantinc en l’amor que em té. Us he dit tot això perquè tingueu l’alegria que jo tinc, una alegria ben plena. El meu manament és que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Ningú no té un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics. Vosaltres sou els meus amics si feu el que jo us mano. Ja no us dic servents, perquè el servent no sap què fa el seu amo. A vosaltres us he dit amics, perquè us he fet saber tot allò que he sentit del meu Pare. No sou vosaltres, els qui m’heu escollit. Sóc jo qui us he escollit per confiar-vos la missió d’anar pertot arreu i donar fruit, un fruit que durarà per sempre. I el Pare us concedirà tot allò que demanareu en nom meu. Això us mano: que us estimeu els uns als altres.»


TEXT MONITORS CIM
Quan els monitors del CIM vam llegir les lectures d’avui ens van venir al cap moltes idees. Són lectures que parlen d’amor, una paraula molt amplia i alhora molt ambigua. En aquestes lectures se’ns parla d’una nova manera d’entendre les relacions. Es tracta d’una cadena de transmissió d’amor: El Pare es lliura al Fill; el Fill als deixebles, i els deixebles entre ells i amb els altres. Nosaltres som com el Fill enviat als nanos del CIM. Molts dels monitors actuals vam veure de petits l’exemple dels que van ser els nostre monitors. I ara som nosaltres els que fem una aposta pel CIM, esperant que doni fruit. Igual que Jesús, que experimentà l'amor de Déu i ho predicà entre els seus deixebles. Déu ens ha posat a fer de monitors per als altres. Déu ens ha escollit a nosaltres per a ser monitors i transmetre els valors cristians, abans que nosaltres ho escollíssim. I com diu la primera lectura, no només són benvinguts a aquest projecte els que tenim fe sinó que també tots aquells que no viuen tan a fons el cristianisme. I és que la nostra missió com a monitors no és la de la catequesi, és la de predicar amb l’exemple. Demostrar als nanos que hi ha una altra manera de fer, un altre estil de vida no tan materialista.

Gràcies al CIM per la seva tasca i per la pregària-reflexió compartida!

1 comentari: